Motion

Vad är det som går och går och aldrig kommer till dörren? Om man går och går så kommer man till insikt om att klockan har klämtat.
En lång enträgen kamp om att röra på sig har äntligen börjat ge effekt. 1 ggn/ vecka skulle utökas till 2 och så var kampen igång om tiden, om orken och om om.
Men jag bara gick och nästa dag gick jag också och för första ggn på 35 år gick jag varenda dag i en hel vecka och så vart jag totalt chockad av att jag mådde så bra, och så mådde jag superbra. Dessuom ökade jag min förbränning och minskade i  vikt. Jag hade sprängt en gräns uan at ens förså hur det gick till.
Receptet : en o annan bra kamrat att gå ut och gå med, några trevliga sammanhang och en portion vilja.

Ut och gå det ger framgång, man känner sig på gång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0