ordning då det regnar

Vad gör man när det regnar? Jo man försöker få ordning på sitt inre liv eller sitt liv inomhus. Nu ska man sortera upp saker så att man hittar dem snabbt, städa och ordna så att allt blir mycket smidigare. Någon gång lyckas man plocka in några papper i en plastmapp, märka den och sen lägga denna i en hängmapp som  man också märker.
När man sen ska leta efter saker så letar man precis som man gjorde innan men med den skillnaden att man inte hittar något av dessa papper, då man varit så ordningssam och lagt in dom i en mapp. Så håller man på så där och är totalt kontraproduktiv mot sin egen ordning.
Men några killar jag pratade med här om dagen sa,  jag är som bäst när jag har ett krav på mig, när något ska göras och helst ska det vara gjort igår, eller ad hoc - utan förberedelser och helst med en mängd hinder framför, då är man som bäst, tills dess  så vilar man sig.
Ibland kan det vara jobbig att vara sån här, men man vet att man har kapaciet att klara det. En sån person är bra att ha då det gäller att göra saker snabb och då man behöver omdirigera sig själv flera gånger i situationen. Men de har svårt för personer som måste planera och tänka ut hur saker ska vara långt i förväg, sådana personer som vill ha framförhållning och planering. Har man en sån chef som är av det srukturerade slaget, kan personligheterna nog nötas ganska ordentlig och osämja snabbt bli vardag. Såvida man inte drar nytta av varandras olikheter och  kan tolerera varandras motsatssidor och ta dem för vad de är, kanske med ett skratt. Den ene har som ambition
att ha någorlunda koll i röran och den andre har alla papper sorterade och inlagda i mapp eller datasystem.
Så är det någon som kan låna u en sekreterare ett tag så vore jag tacksam, då skulle jag kunna vila mig mer när det regnar, för att sen agera då det behövdes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0